بخاري هاي رادياتور چگونه كار مي كنند؟

۵۱ بازديد

رادياتور ها گرما را از آب يا بخار مي گيرند و از آن گرما براي گرم كردن هواي اطراف استفاده مي كنند. با انجام اين كار مي توان از آنها براي گرم كردن يك اتاق استفاده كرد.

رادياتورها از فلز ساخته مي شوند زيرا اين ماده هدايت گرما بسيار خوبي است. آب گرم يا بخار از طريق رادياتور عبور مي كند و باله هاي خارجي به طور طبيعي با گذشت زمان گرم مي شوند. با گرم شدن آن باله ، هواي اطراف نيز گرم مي شود.

رادياتورها يكي از قديمي ترين و موثرترين راه هاي گرم كردن خانه هستند. امروزه آنها هنوز در ساختمانهاي سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرند و فقط به چند گزينه مؤثرتر توجه مي شود. رادياتورها به دليل سادگي و توانايي آنها در گرم كردن يك فضا به طور مساوي و راحت ، هنوز هم مطلوب هستند. براي به دست آوردن بيشترين استفاده از سيستم گرمايش رادياتور يا تصميم گيري در مورد اينكه رادياتورها گزينه مناسبي براي شما هستند ، مهم است كه بدانيد كه چگونه كار مي كنند ..

 

 

انتقال حرارت رادياتور


اگر تاكنون به رادياتور گرما نگاه كرده باشيد ، متوجه خواهيد شد كه اكثر آنها به شدت برابر شده اند. آنها دسته اي از چين و چروك دارند و از نوعي فلز مانند چدن ساخته شده اند. چين ها يا چين ها به گونه اي طراحي شده اند كه سطح آنها را افزايش مي دهد تا فلز با هوا بيشتري در تماس باشد.

 

جهت مشاوره و خريد رادياتور مناسب فضاي خود با كارشناسان شركت بامين تهويه تماس بگيريد يا به وب سايت شركت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نماييد.

 

گردش هواي طبيعي


اين غير معمول است كه رادياتور گرمايش منزل داراي هر نوع دمنده اي باشد زيرا به سادگي لازم نيست. هرچه هواي اطراف رادياتور گرم مي شود ، بالا مي رود و از خارج خارج مي شود و هواي خنك كننده جديدي وارد مي شود تا جاي خود را بگيرد. جريان چرخشي هوا در اطراف رادياتور شكل مي گيرد و باعث مي شود هواي اتاق به آرامي گرم شود.

 

رادياتورهاي بخار چگونه كار مي كنند؟


رادياتورهاي بخار يكي از قديمي ترين انواع رادياتورها هستند و هنوز هم امروزه به طور معمول مورد استفاده قرار مي گيرند. رادياتورهاي بخار با توجه به اينكه وظيفه گرم كردن آب را دارند به ديگ متصل مي شوند. ديگ بخار آب را گرم مي كند تا به بخار آب شود. سپس بخار از طريق لوله عمودي به رادياتور مي انجامد و در آنجا انرژي حرارتي از طريق باله ها خاموش مي شود. با از دست رفتن گرما از بخار ، به آرامي شروع به بازگشت به آب مي شود. سرانجام بخار آب مي شود و براي گرم كردن دوباره در ديگ بخار جريان مي يابد.

 

چرخه گرمايش و سرمايش مجدداً تكرار مي شود تا گرما به بقيه خانه منتقل شود.

 

رادياتورهاي آب گرم چگونه كار مي كنند؟


رادياتورهاي آب گرم با روشي بسيار شبيه به رادياتورهاي بخار كار مي كنند ، مگر اينكه بدون تمام فشارهاي ناشي از بخار و با رويكردي فعال تر براي جابجايي گرما در اطراف كار كند. هر رادياتور موجود در سيستم آب گرم داراي ورودي و خروجي است. ورودي اين است كه آب گرم را وارد كنيد و خروجي اين است كه آب بيرون بيايد. در حين كار سيستم ، آب در جايي در يك بخاري آب گرم گرم مي شود. بسيار گرم است ، اما هرگز به جوش نمي آيد.

 

پس از رسيدن آب به دماي مطلوب ، از بخاري و از طريق تمام رادياتورهاي خانه پمپ مي شود. با عبور آب از هر رادياتور ، گرماي خود را از دست مي دهد. سرانجام براي گرم كردن مؤثر رادياتور بسيار سرد مي شود و مجدداً براي گرم كردن مجدداً به بخاري باز مي گردد. براي گرم كردن خانه ، هر زمان كه نياز به افزايش دما باشد ، چرخه اتفاق مي افتد. بخاري و پمپ معمولاً به يك ترموستات گره خورده است تا بدانند چه موقع بايد شروع به كار كنند. اين تضمين مي كند كه آنها فقط در شرايطي كار مي كنند كه گرما به بقيه خانه نياز داشته باشد.قيمت رادياتور

 

تعادل در سيستم گرمايش رادياتور


برخلاف ديگر سيستم هاي گرمايشي ، مانند هواي اجباري ، جايي كه تعادل درست در طرح اصلي واحد ايجاد مي شود ، رادياتورها بايد تعادل برقرار كنند تا سطح خوبي از خروجي گرما از تمام واحدها حاصل شود. اين تعادل با كنترل ميزان سرعت جريان آب گرم در هر رادياتور حاصل مي شود. هرچه آب از طريق رادياتور كندتر باشد ، گرماي بيشتري خاموش مي شود. اگر سريعتر از طريق سيستم جريان يابد ، گرماي كمتري از آب خاموش مي شود.

 

جهت مشاوره و خريد رادياتور مناسب فضاي خود با كارشناسان شركت بامين تهويه تماس بگيريد يا به وب سايت شركت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نماييد.

 

رادياتورها به درستي كار مي كنند قبل از حركت به رادياتور بعدي در خانه شما ، بايد تقريباً 10 درجه سانتيگراد را از يك انتها به طرف ديگر خاموش كنند. آزمايش براي اين يك فرايند ساده است. فقط كافي است يك دماسنج را روي لوله ورودي رادياتور بگذاريد هنگامي كه آب از طريق آن جريان مي يابد تا ببينيد دماي آن چيست و سپس آن را روي لوله خروجي قرار دهيد تا ببينيد دماي آب آب در حال خروج چيست. اگر درجه حرارت بيش از 10 درجه سانتيگراد كاهش يابد ، آب خيلي طولاني طول مي كشد تا از طريق رادياتور عبور كرده و خيلي از گرماي خود را به اين مكان تسليم كنيد. راه حل اين امر اين است كه دريچه را كمي بيشتر باز كنيد تا اجازه دهيد آب سريعتر وارد رادياتور شود. اگر به اندازه كافي ريخته نشود ، آب خيلي سريع جاري مي شود و شير بايد كمي بسته شود.

 

هنگام تلاش براي دستيابي به يك فضاي راحت براي زندگي ، تعادل در سيستم بسيار حياتي است. اگر يك رادياتور گرمايش بيش از حد گرم مي شود و سايرين به اندازه كافي خاموش نمي شوند ، شما در تمام فضاي خانه خود به فضاهاي گرم و سرد خواهيد رسيد. براي متعادل كردن همه چيز وقت بگذاريد تا بتوانيد بيشترين استفاده را از سيستم رادياتور خود داشته باشيد.فروش رادياتور

 

چگونه رادياتورها را تميز كنيم


رادياتورها بايد در خانه تميز نگه داشته شوند تا بتوانيد از آنها بيشترين بهره را ببريد. از آنجا كه گرما از طريق آب يا بخار در رادياتور به هواي بيرون منتقل مي شود ، بسيار مهم است كه انتقال حرارت بدون وقفه انجام شود. هرگونه گرد و غبار يا گرد و غبار كه روي باله ها يا صفحه رادياتور جمع مي شود به عنوان عايق عمل مي كند و از انتقال حرارت از داخل رادياتور به هواي بيرون جلوگيري مي كند.

 

به سادگي هفتگي رادياتور هاي خود را پاك كنيد تا از جمع شدن خاك و زباله بر روي آنها جلوگيري شود. مي توان آنها را در اكثر اوقات با آب معمولي شستشو داد يا يك محلول صابون ملايم هنگام تلاش براي از بين بردن مواد سخت تر. رادياتورهاي تميز بسيار كارآمد تر از مايعهاي كثيف هستند و با گذشت زمان براي از بين بردن سنگ زباله ، به مرور زمان در هزينه شما صرفه جويي خواهد شد

 

جهت مشاوره و خريد رادياتور مناسب فضاي خود با كارشناسان شركت بامين تهويه تماس بگيريد يا به وب سايت شركت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.